zoek in archief    

Erik de Vlieger

Print dit bericht Email dit bericht naar een vriend(in)

Marshall law

Wat rechtvaardig van Amsterdam. De junks mogen nu al niet meer in het stadscentrum komen. De als opperparia's bestempelde onfortuinlijken werden recent al van de zeedijk afgejaagd als zieke ratten. Nu heeft de Amsterdamse versie van de Marshall Law zich verder ontwikkeld over de binnenstad en de Bijlmer. Een gevaarlijk naïef beleidsdetail is, dat er buiten de binnenstad en zuidoost maar één opvangshuis is voor verslaafden. U raadt het al: die zit altijd vol. Gelukkig kunnen de buitenlandse toeristen zich nu niet ergeren aan die junks want het geld moet binnen blijven komen en de misdaadcijfers hollen omlaag volgens de rekenwonders van de hoofdstad van Nederland. Ondergetekende weert de pers, maar deze wrede maatregelen doen me toch erg twijfelen. De locale Tv stations in Mokum berichtten deze deportaties wel, maar hun kritische noot beslaat niet meer dan een 15 seconden durend pruttelprotestje van een Groen Links raadslid.

Hoe is het in duivelsnaam mogelijk dat we onze mensen verbannen naar andere stadsdelen? Denkt men in de Stopera dat deze mensen dan minder overlast bezorgen? En geloven we dat dit een oplossing is voor het tegengaan van de aanwas van drugsverslaafden? Trouwens de in overvloed aanwezige observatie camera's, registreren toch elke uitgevoerde straat misdaad? Ik kan u wel blijven vervelen met dit soort nutteloze vragen, maar is er nou niemand die de logica van deze actie afdoet als een semi-fascistische maatregel. Ik durf nog verder te gaan door te stellen dat de beroemdste (nazional) socialist Hitler van de wereld meer problemen had in de periode 1932/1938 om beleidsveranderingen door te voeren.

All right, junks verzorgen overlast en vooral de dealende drugsverslaafden maar ik zag laatst 7 agenten op de hoek van de Ferdinand Bol en Stadhouderskade overdag fietsers bekeuren die het rode stoplicht als straatdecoratie beschouwden. Deze in overvloed aanwezige blauwe medewerkers konden toch ook best een extra oogje in het zeil houden op de als politiek gevaarlijke bestempelde junks? Je gaat toch niet het museum genaamd "binnenstad" ontdoen van irritante subjecten. Als er één junk is die rechten heeft gestudeerd maakt hij van deze discriminerende maatregel gehakt bij een Europese rechtbank. De hulpverleners kunnen dat niet doen want de subsidies zullen dientengevolge als sneeuw voor de zon verdwijnen.

En wat gaan de andere stadsdelen doen? Doen zij hetzelfde? Dat wordt leuk voor de omliggende gemeentes. Of copieëren zij deze deportatie zodat verslaafde medeburgers vanzelf de Noordzee inlopen? Misschien dat het verzuipen van junks als extraatje wordt meegenomen voor de rekenmeesters die ons voortoveren dat het allemaal beter gaat in onze transparante democratie waar sommige journalisten zich nog steeds profileren als bewakers van diezelfde democratie.

Ik ga u hier als trouwe lezer niet vervelen met over-filantropisch verhalen maar vandaag zijn het junks en morgen een andere zwakkeling. En overmorgen ........... ! Vult u het zelf maar in beste democraten !!!


 
Reacties op: Marshall law
Ik stel voor dat u uw geliefde junks en ander looser tuig lekker bij u thuis uitnodigt. Kunt u fijn verder bomen over de onrechtvaardigeheden in deze fascitsche maatschappij. Als u geen thuis heeft, wat ik betwijfel - u lijkt mij zo"n grachtenpand type, kraakt u gewoon toch het bezit van een ander! En natuurlijk is het geen probleem als u overgaat tot het overvallen van winkels als u drank en versnaperingen te kort komt! Moet kunnen toch?

AJH van Buuren

Door AJH van Buuren op 11-02-2007 om 11:34
De term die je zoekt is "Martial Law", "Marshall Law" bestaat niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Martia l_law
De inhoud van de column is verder net zo intelligent als de titel.

Door Edwin op 25-01-2007 om 22:49
@Bigpete : Junks criminle ratten die uitgeroeid moeten worden. je bevestigd het beeld wat ik heb gegeven. Jouw reactie is stuitend. Werk je soms in de marnixstraat?
@Hein Eens en mbt de Hitler vergelijking ga ik best met je mee maar soms moet het extreme aangehaald worden om het punt te maken. En tsja Ik schrijf niet als in de Libelle.
@Appie: Ik snap je niet maar de ergenis gaat over het feit in deze zin dat journalisten alles kunnen doen en schrijven vanwege het feit dat zij menen de bewakers van de democratie zijn. Dat zijn ze niet. helemaal niet. Deze bewering getuigd van walgelijke eigendunk. We bewaken de democratie zelf wel.
@Gerard Ik ben niet boos en voor de goede orde: Iets aan de kaak stellen behoeft niet met een oplossing gepaard te gaan. Mensen.. Let op. Nederlandse mensen behoeven met deze ziekte die ze wellicht zelf veroorzaakt hebben niet behandeld worden als honden.

Door Erik de Vlieger op 24-01-2007 om 17:34
Junks zijn asociale criminele ratten die uitgeroeid moeten worden. Iemand die het voor ze opneemt is niet sociaal maar gewoon niet goed bij zijn hoofd.

Door BigPete op 24-01-2007 om 15:15
Copieëren?
Is dit nu een aanteiging tegen drugsgebruik, democratie of tegen het verwijderen van klandizie uit het centrum?
Afgekickte en/of afkickende juks die ik spreke en heb gesproken, bevestigen keer op keer dat "blijven hangen" in het wereldje het onmogelijk maakt om van de shit af te blijven.
de motieven deugen misschien niet eenduidig, maar het resultaat telt uiteindelijk.

N.b. een schrijver die Hitler aanhaalt ter onderteuning van wel argument dan ook, doet meestal een zwaktebod.

Grüss,

Hein

Door Hein op 23-01-2007 om 15:26
Ik heb je colum gelezen en wilde je groot gelijk geven wat betreft de inhoud.je hebt groot gelijk dat deporteren van
drugsverslaafden een licht facistische maatregel is.Wie zijn er straks aan de beurt? Ik woon in Maastricht en zie het hier ook gebeuren.Niet alleen de junks en zwervers, maar ook de zgn.lastige huurders en b.v ook de bezoekers van de hier
aanwezige coffeeshops worden geweerd.Burgermeester Leers is een klein dictatortje aan het worden maar gelukkig heeft een
rechter hem op de vingers getikt over sluiting van enkele shops.Hij wil ze de stad uit hebben.Straatrunners en andere
straatcriminelen krijgen nu meer kansen om klanten te ronselen.Dat is wat onze burgermeester niet snapt.Er gaan geruchten dat hij naar Den Haag wilt of misschien wel naar Amsterdam.Nou het is te hopen voor Amsterdam en Den Haag dat het niet doorgaat.Uit Heerlen is hij vertrokken en nu denkt hij dat hij bij ons verder kan gaan.Ik hoop op een ontslag
van hem.Hij weet niet wat hij aanricht hier.Door zijn beleid dreigen veel mensen hun baan te verliezen met alle gevolgen
van dien. Want ontslag door eigen schuld betekent geen uitkering.Toch veel succes met je colum.


Door ch.termonen op 18-01-2007 om 17:02
oneens en smakeloos
"
wat stel je concreet voor der erik! leuk stukje "sommige journalisten zich opwerpen als uitlaatklep en bewaker van de democratie.....erik

Door anton op 18-01-2007 om 09:04
Beste Erik,

Waaromben je nou boos???
Omdat Nederland bekend staat om zijn drugsbeleid en daarom toeristen aantrekt, en dus zijn lastige junkies,(ja het het zijn geen junks, maar junkies heel goed!!!)
mensen die we uit het stadsbeld moeten weren!
Ik vind mensen die op straat lopen te stelen, of te bedelen ook vervelend!!
MIjn vraag is eigenlijk, wat is jou oplosssing?
met vriendelijke groet,
Appie

Door Appie Dominicus op 18-01-2007 om 02:48
Leuke column. Maar een klein detail: junks zijn geen vervolgd ras, het zijn verslaafde mensen die stelen van andere mensen om aan hun eigen ziekelijke behoefte te voldoen. De vergelijking met de oorlog gaat dus niet helemaal op. Wel met je eens dat dit "probleem" een andere aanpak vraagt dan deze zinloze verplaatsing.

Door Gerard op 17-01-2007 om 16:14
Ma 21 mei 2012 20°C File informatie 8 km
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005